Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Pabianicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pabianice.konsultacjejst.pl.

  • Data publikacji:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej .

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • 1. Niepełna alternatywa tekstowa dla grafik i ikon 2. Częściowe trudności w kompatybilności z czytnikami ekranu 3. Niepełne komunikaty o stanie systemu

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Katarzyna Golińska
  • E-mail: [email protected]
  • Numer telefonu: +48 42 22 54 681

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Golińska — mejlowo [email protected] telefonicznie +48 42 22 54 681.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Prezydent Miasta Pabianic Grzegorz Mackiewicz
  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
  • E-mail: [email protected].

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek ul. Zamkowa 16 (budynek główny)



  • Do budynku od ul. Zamkowej prowadzi wejście wyposażone w automatyczne drzwi przesuwne oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową;
  • Przed wejściem, na filarze, jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
  • Hol na parterze budynku dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku, z możliwością ich obsługi w Informacji, Biurze Obsługi Interesantów oraz w kasach;
  • Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, w tym dla osób korzystających z wózka oraz sala przystosowana do obsługi tych osób;
  • Na parterze usytuowane jest stanowisko z pętlą indukcyjną dla osób niedosłyszących;
  • W budynku brak jest windy – bariera architektoniczna i informacji głosowych;
  • Przed budynkiem usytuowane jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych lub niedowidzących;
  • W budynku można korzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu.


Budynek ul. Narutowicza 33



  • Przed wejściem na teren Urzędu, na filarze przy furtce, jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
  • Od furtki do budynku prowadzi chodnik wykonany z kostki bezfazowej, który osobom o szczególnych potrzebach umożliwia bezpieczną komunikację;
  • Pierwsze wejście od lewej strony prowadzi do wydziałów Urzędu, które znajdują się na pierwszym piętrze budynku;
  • W budynku brak jest windy – bariera architektoniczna i informacji głosowych;
  • Klatka schodowa, prowadząca na piętro, oznaczona jest pasami kontrastowymi doprowadzającymi do schodów, które posiadają kontrastowe oznaczenie stopni;
  • Osoba o szczególnych potrzebach może przywołać pracownika za pomocą domofonu zamontowanego na zewnątrz, z prawej strony drzwi wejściowych do budynku;
  • Osoba o szczególnych potrzebach może udać się do wejścia z prawej strony, oznaczonego: „Straż Miejska”, gdzie na parterze znajduje się sala obsługi;
  • W sali obsługi zamontowana jest pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących;
  • Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
  • W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych lub niedowidzących;
  • Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
  • O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.


Budynek ul. św. Jana 4



  • Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, w tym korzystających z wózka;
  • Wydziały Urzędu znajdują się na parterze oraz na pierwszym i drugim piętrze budynku, do których prowadzą schody – bariera architektoniczna;
  • Brak jest podjazdu, windy, informacji głosowych;
  • Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
  • Przed budynkiem jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
  • W budynku znajduje się pętla indukcyjna;
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych lub niedowidzących;
  • Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
  • O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.


Budynek ul. św. Jana 10



  • Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w tym korzystających z wózka, a dalej schody – bariera architektoniczna;
  • Parter i pierwsze piętro budynku zajmuje Miejska Biblioteka Publiczna. Na drugim piętrze znajdują się wydziały Urzędu Miejskiego;
  • Brak jest podjazdu, windy, informacji głosowych, pętli indukcyjnych;
  • Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
  • Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
  • W budynku brak jest windy i informacji głosowych;
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych lub niedowidzących;
  • Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
  • O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.


Budynek ul. Kościuszki 18



  • Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, w tym korzystających z wózka, a dalej schody – bariera architektoniczna;
  • Parter i pierwsze piętro budynku zajmuje Wspólnota mieszkaniowa. Na drugim piętrze znajduje się Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego;
  • Brak jest podjazdu i windy – bariera architektoniczna;
  • Brak informacji głosowych i pętli indukcyjnych;
  • Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
  • Przed budynkiem nie ma miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i niedowidzących;
  • Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
  • O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.


Budynek ul. Kościuszki 22-26



  • Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, w tym korzystających z wózka, a dalej schody – bariera architektoniczna;
  • Parter zajmuje organizacja pozarządowa, która prowadzi noclegownię i schronisko dla osób bezdomnych;
  • Na pierwszym piętrze znajduje się Wydział Urbanistyki Urzędu Miejskiego;
  • Brak jest podjazdu i windy;
  • Brak informacji głosowych i pętli indukcyjnych;
  • Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
  • Przed budynkiem nie ma miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami;
  • Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i niedowidzących;
  • Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
  • O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna